VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP) – ABADIO

Účinné od: 15. 09. 2025

I. Úvodné ustanovenia a definície

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú právne vzťahy vznikajúce medzi:

  • Predávajúcim: Belleza SK s. r. o., Krátka 1689/25, 044 14 Čaňa, IČO: 50730941, DIČ: 2120447835, e-mail: info@abadio.sk, tel.: +421 918 941 386
  • Kupujúcim: fyzickou alebo právnickou osobou, ktorá si prostredníctvom e-shopu objedná produkt alebo službu.

Ak Kupujúcim je spotrebiteľ, právny vzťah sa riadi najmä zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, Občianskym zákonníkom a ďalšími predpismi. Ak je Kupujúcim podnikateľ, vzťahy sa riadia VOP a Obchodným zákonníkom, ak zákon neustanovuje inak.

II. Predmet zmluvy a ponuka

  1. Predmetom zmluvy je záväzok Predávajúceho dodať Kupujúcemu produkt/službu a záväzok Kupujúceho zaplatiť dohodnutú cenu.
  2. Ponuka produktov/služieb je zverejnená na e-shope abadio.sk.
  3. Ceny sú konečné, nezahŕňajú dopravu (ak nie je uvedené inak).
  4. Predávajúci nie je platiteľom DPH.

III. Objednávka a uzavretie zmluvy

  1. Kupujúci vloží tovar do košíka a odošle objednávku; tá je návrhom na uzavretie zmluvy.
  2. Zmluva vzniká potvrdením objednávky Predávajúcim e-mailom.
  3. Ak Predávajúci nemôže objednávku vybaviť, informuje o tom Kupujúceho a vráti prijaté platby do 14 dní.

IV. Platobné podmienky

  1. Možnosti platby:
    • Dobierka – príplatok 1,50 € (platba v hotovosti alebo kartou podľa možností dopravcu)
    • Bankový prevod (zálohová faktúra)
    • Platba kartou cez Stripe
  2. Platba prebieha v EUR.
  3. Vlastnícke právo k tovaru prechádza až úplnou úhradou ceny.

V. Doprava a dodanie tovaru

  1. Dodacia lehota: spravidla do 7 pracovných dní, najneskôr do 30 dní.
  2. Spôsoby dopravy:
    • DPD Home: 3,60 €
    • DPD Pickup: 2,60 €
    • Slovenská pošta: 3,00 €
    • Packeta – výdajné miesto: 2,90 €
    • Rozvoz v Košiciach: 0,00 €
    • Packeta kuriér na adresu: 4,90 €
  3. Kupujúci má právo neprevziať tovar v prípadoch:
    • ak je tovar iného druhu, než si objednal,
    • ak je obal viditeľne poškodený,
    • ak chýbajú príslušné doklady.
  4. Riziko škody prechádza na Kupujúceho prevzatím tovaru.

VI. Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy

  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu.
  2. Spotrebiteľ znáša pri odstúpení od zmluvy náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
  3. Odstúpenie musí byť oznámené písomne alebo e-mailom; spotrebiteľ môže použiť aj Formulár na odstúpenie od zmluvy.
  4. Tovar musí byť vrátený do 14 dní od odstúpenia.
  5. Predávajúci vráti platby vrátane najnižších nákladov na dopravu do 14 dní od odstúpenia.
  6. Výnimky z práva na odstúpenie sú uvedené v zákone č. 102/2014 Z. z.

VII. Reklamácie a zodpovednosť za vady

  1. Predávajúci zodpovedá, že tovar je pri prevzatí bez vád.
  2. Reklamovať možno do 24 mesiacov od prevzatia.
  3. Predávajúci vybaví reklamáciu bezodkladne, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
  4. Pri uznanej reklamácii znáša náklady Predávajúci.

Podrobnosti o postupe reklamácie sú uvedené v Reklamačnom poriadku. Na uplatnenie reklamácie môže Kupujúci využiť aj Formulár.

V prípade sťažností môže Kupujúci kontaktovať Predávajúceho na e-mail: info@abadio.sk. Sťažnosti budú vybavené najneskôr do 10 pracovných dní.

VIII. Informovanie o znižovaní cien

Pri znížení ceny bude uvedená predchádzajúca najnižšia cena z posledných 30 dní.

IX. Výmena tovaru za inú veľkosť alebo vzor

Predávajúci poskytuje spotrebiteľovi nad rámec zákona možnosť bezplatnej výmeny tovaru za inú veľkosť alebo vzor.

  • Spotrebiteľ odošle tovar na adresu predávajúceho na vlastné náklady, riadne zabalený a nepoškodený.
  • Tovar musí byť nepoužitý, čistý a s originálnym štítkom/obalom.
  • K zásielke je potrebné priložiť informáciu o požadovanej veľkosti alebo vzore a kópiu dokladu o kúpe.

Po doručení vráteného tovaru predávajúci bezplatne odošle spotrebiteľovi nový tovar, pričom náklady na opätovné odoslanie znáša predávajúci.

Na uplatnenie výmeny môže Kupujúci využiť Formulár na reklamáciu, odstúpenie alebo výmenu a zvoliť možnosť „výmena tovaru“.

X. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje sa spracúvajú podľa GDPR, viac v Zásadách ochrany osobných údajov.

XI. Orgán dozoru a alternatívne riešenie sporov (ARS)

  1. Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, 040 01 Košice 1, Tel.: 055/729 07 01, E-mail: ke@soi.sk, Web: www.soi.sk
  2. Ak spotrebiteľ nie je spokojný, môže požiadať Predávajúceho o nápravu; ak neodpovie do 30 dní, môže podať návrh na ARS.
  3. Subjektom ARS je SOI alebo iný subjekt v zozname MH SR (www.soi.sk).

XII. Záverečné ustanovenia

  1. VOP sú účinné od 15. 09. 2025.
  2. Neplatnosť niektorého ustanovenia nemá vplyv na ostatné.
  3. Komunikácia môže prebiehať elektronicky.
  4. Vzťahy neupravené VOP sa riadia právom SR.
  5. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku.